Regenerálódj a vizsgák után!

Sajnos hajlamos vagyok a vizsgaidőszakban a szervezetemet teljesen elhasználni, ami az egészségemnek és a külsőmnek sem tesz jót. Tudom, az ideális az lenne, ha előre gondolkodnék és nem engednék a nasik, a gyors kaják és a rengeteg kávé csábításának. De sajnos általában az utólagos helyreállítás marad nekem. Most néhány olyan praktikát mutatok, amikkel 1-2 nap alatt visszanyerheted a formád a kialvatlan, mozgáshiányos hónapok után!

1. Gyűjts energiát és frissességet!


Először persze aludd ki magad jó alaposan, de azért e mellett érdemes még odafigyelni pár dologra! A vízre óriási szüksége van a szervezetednek. Nem csak felfrissít, így aktívabbnak érzed magad tőle, hanem a szép bőrhöz, egészséges hajhoz is nélkülözhetetlen. Én annak a híve vagyok, hogy a szépségproblémákat a legjobb belülről kezelni. Fogyassz hát sok-sok vizet vagy zöld teát, hogy átmosd a szervezeted, segítsd a regenerálódást és felébredj! 




Ezen kívül, főleg, ha hajlamos vagy a szobádban kucorogni a tanulós időszakban, most mindenképp menj ki a friss levegőre! A napfényre egyébként is szüksége van a bőrödnek, a hajadnak, sőt, még a lelkednek is. A sötétben ugyanis egy melatonin nevű hormon termelődik, amely hozzájárul a rosszkedvhez (akár téli depresszióhoz). Ezért a hideg évszakokban, illetve az északi országokban is megfigyelhető a depresszió nagyobb gyakorisága. Napos időben tehát mindenképp tegyél egy nagy sétát a környékbeli parkban, hogy visszakapd az életkedved és az üdeséged!

Az alvásról már szót ejtettem, de érdemes arra is figyelni, hogy mikor fekszel le és mennyit alszol! Bőröd például éjfél előtt 1-2 órával tud igazán regenerálódni, így ha sokat éjszakázol, nem meglepő, ha fakó és problémás a bőröd. Egy felnőtt embernek pedig 8-10 óra alvásra mindenképp szüksége van a hatékony életvitelhez!

Gondolom a vitaminok fontosságát már nem is kell említenem!

2. Megnyugvás a léleknek

A stressz és állandó pörgés után itt az idő, hogy lelassulj és a belsődre figyelj, amit talán az utóbbi időben kicsit elhanyagoltál. Én például, amikor nyugira van szükségem, mécseseket gyújtok, kiválasztok egy hangulatomhoz illő relaxációs mixet és egyszerűen csak fekszem kikapcsolt mobillal, minden kütyütől távol. Nem is gondolná az ember, milyen nehéz feladat így tölteni akár 1-2 órát is. Csukd be a szemed, fokozatosan lazítsd el minden porcikád a fejed búbjától a lábujjaidig (jógások biztos értik mire gondolok) és hagyd, hogy a gondolataid cikázzanak majd lassan lecsendesedjenek! Habfürdővel egybekötve is nagyon jó program! 



A rosszkedv és a lustaság legjobb ellenszere egy kis mozgás, úgyhogy  rendszeresítsd újra a sportot az életedben! Ha úgy érzed, hogy utálsz sportolni, lehet, hogy csak nem találtad meg eddig a hozzád illőt! Légy kísérletező és próbálj ki újakat akár egy akciós kuponnal!

Hogy egy kicsit feldolgozd az elmúlt időszak eseményeit, visszatalálj magadhoz, néha hagyj egy kis pihenőidőt! Ilyenkor, hogy végre sok az ember szabadideje, hajlamos programot programra szervezni, de ez az 1-2 hét egyben a felkészülés is a következő félévre, így jó, ha lelkileg is egyensúlyba hozod magad!

3. Extreme Makeover otthon

Imádom az érzést, amikor belenézek a tükörbe és megijedek (karikás szemek, kusza haj...hát tudjátok!), majd 1-2 óra szépítkezés után ismét királylánynak érezhetem magam. Most úgyis van időd, térj ki a legapróbb részletekre is! Hajra-arcra jöhet a pakolás, száradás után pedig göndöríts, próbálj ki új frizurákat, lakkozd a körmöd úgy, ahogy eddig még nem próbáltad! Mindenképp valamilyen frissítő hatású arcpakolást válassz, hogy visszanyerd a sugárzó arcszíned! Ha otthon készítenél pakolást, használj citromlevet, almaecetet, kávét és, hogy a bőrradírozás is meg legyen, némi zabpelyhet! A még meglévő szem alatti karikákat és bőrhibákat fedd el korrektorral, majd használj üde rózsaszín pirosítót és esetleg némi highlightert a friss(nek látszó) bőrért! Száraz bőrűek-hajúak pedig nagyon figyeljenek a hidratálásra, főleg ilyenkor télen!



Ha a szerencsétlen típusba tartozol (mint én), akik a vizsgaidőszakban inkább felszedik a kilókat, mintsem leadják, itt az ideje visszatérni a kiegyensúlyozott étkezésre és a mozgásra! Nekem ilyenkor még nehéz átállítanom az agyam ilyen téren, így részletesen meg szoktam tervezni írásban az étrendem és az edzéstervem. Mert hát a szó elszáll...


Képek forrása: Paul de Lun | Vero Moda | MAC


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Facebook

Polyvore

Twitter

Bemutatkozás

22 éves pszichológus hallgató lány vagyok. A blogon szeretnék olyan ötleteket adni, olyan inspiráló képeket és írásokat közzétenni, amelyek téged is hozzásegíthetnek a harmonikus, elégedett élethez. Hogy kívül és belül is lenyűgöző légy! Üdv: 


Hírlevél